Skip to Content

Novinky o Brink's Česká republika

Rozhovor s Generální ředitelkou Lucií Královou pro Vogue Leaders

Z názvu vaší společnosti je jasné, že se zabýváte hotovostí. Tedy něčím, co mělo velký význam ještě před digitalizací.

A má ho dodnes. Firma, kterou roku 1859 založil Perry Brinks v americkém Chicagu a která o dvacet let později vstoupila jako jedna z prvních na newyorskou burzu, se v zámoří pyšní tak silnou tradicí, že když se mluví o pancéřovém autu, řekne se „Brink’s Truck“. V Česku vstoupila firma na trh v roce 1990 jako jedna z prvních zahraničních agentur pod názvem Group 4 Securities. Od prvopočátku šlo o bezpečnostní agenturu, přeprava hotovosti pancéřovými vozidly začíná od roku 1991.

Dnes je přitom váš akční rádius poněkud širší…

Náš byznys stojí na čtyřech nohách. Vedle přepravy hotovosti od retailerů nebo bank a jejího zpracování obsluhujeme od roku 1999 také bankomaty, kam doplňujeme hotovost. Což jsme dělali neustále i během pandemie covidu a tehdy jsme také oblékali naše kolegy do speciálních skafandrů, když se vydávali do uzavřených oblastí. Zabýváme se rovněž digitalizací hotovosti, kdy díky své technologické vyspělosti chceme s našimi klienty rozvíjet síť bankomatů na straně jedné a retailovým klientům nabízíme službu chytrých sejfů.

Do jaké míry vám technologie pomáhají k vůdčí pozici na trhu?

Stačí jeden příklad. Díky technologickému know-how naší americké centrály jsme přinesli do Česka technologii OTC zámků, což je dnes prakticky jediný neprolomitelný systém, jak zabezpečit bankomaty před vykradením. Loni jsme tuhle technologii začali ve spolupráci s našimi partnery z bankovního sektoru na českém trhu implementovat, a zlepšovat tak vlastně bezpečnost na celém českém trhu.

Původně jste ve firmě působila jako finanční ředitelka pro český a slovenský trh. Jak snadno se vám před více než čtyřmi lety přecházelo do vedení společností?

To nastalo v momentě, kdy původní společnost G4S akvírovala v rámci celé Evropy nadnárodní společnost Brink’s a já dostala nabídku na povýšení do role generální ředitelky. Musím přiznat, že jsem ji chvíli zvažovala, protože to pro mě coby introverta bylo výzvou – stát se z pomyslného krku, jenž točí hlavou, člověkem číslo jedna. Dnes jsem ale ráda, že jsem nabídku přijala.

Měla jste o sobě tenkrát pochyby?

Ano a říkám od té doby všem ženám na rozvojových seminářích, aby o sobě tolik nepochybovaly. Protože muži to nedělají, ti jdou i do toho, čemu plně nerozumějí. Je to naše velká slabina, jak často vídám na pohovorech, kde i žena se silnějším profesním backgroundem, než mají muži, se bojí vyšších pozic. A to je často zbytečné. Neříkám, že člověk má mít přebujelé sebevědomí, ale to zdravé je velmi důležité.

V Brink’s razíte zásady rovnosti a diverzity. Jak to vypadá prakticky?

Nejenže máme celý top management z hlediska rozložení pohlaví padesát na padesát, ale pracujeme i na tom, aby i všechny naše pobočky splňovaly hygienické normy pro to, aby u nás mohly pracovat ženy. A mám velkou radost z toho, že i manažeři, kteří byli vůči tomuto trendu původně dost skeptičtí, si dnes chválí, jak moc jsou smíšené týmy silnější. Nejde ale jen o rovnoměrné zastoupení pohlaví. Když například vypukla válka na Ukrajině, začali jsme okamžitě zaměstnávat ukrajinské uprchlíky. Nebo u nás máme několik desítek hluchoněmých kolegů, kteří pracují na počítárně hotovosti.

Partnerství, které zvyšuje bezpečnost – spolupráce se společností G4S Secure Solutions (CZ) a.s.

Jsme rádi, že můžeme navázat spolupráci se společností G4S, se kterou nás do roku 2020 spojuje společná historie. Díky tomuto partnerství vám nyní přinášíme komplexní bezpečnostní služby, které jsou navrženy tak, aby splnily i ty nejnáročnější požadavky.

Co všechno vám můžeme nabídnout?

Fyzická ostraha
Bezpečnostní technologie
Dohledové centrum
Mechanické zábranné systémy
Integrované bezpečnostní služby
Bezpečnostní poradenství

Chcete vědět více? Rádi vám připravíme návrh bezpečnostních služeb přesně podle vašich požadavků. Kontaktujte nás a společně vytvoříme prostředí, ve kterém se budete cítit opravdu bezpečně.

Nový Interim Generální ředitel Brink's Česká republika

Brink’s Cash Solutions (CZ), a.s. od října nově vede Martin Bulíř. Generální ředitelka Lucie Králová odešla na mateřskou dovolenou, a do doby jejího návratu převzal vedení společnosti Martin Bulíř jako interim generální ředitel.

Mezi jeho hlavní cíle v tomto časově omezeném období patří úspěšná transformace společnosti, zavedení nových globálních firemních hodnot do každodenních činností, rozjezd nových projektů, které rozšíří nabízené služby v České republice, a pokračování v trendu zvyšování kvality služeb.

Martin Bulíř má bohaté zkušenosti jako generální ředitel společnosti Edenred a Business Lease, kde úspěšně provedl transformaci a vybudoval výkonné, motivované týmy. Následně se věnoval interim managementu, kde kromě vedení firem pomáhá s formulací vizí a hodnot, transformací, nastavením firemních procesů, obchodní strategií a reportingem. Jsme přesvědčeni, že jeho zkušenosti a znalosti přinesou prospěch nejen Brink’s, ale i našim zákazníkům.

 

Zákaznický portál Brink’s

Společnost Brink's jako jednička českého trhu v oblasti komplexní správy hotovosti pracuje neustále na zvyšování kvality svých služeb, a to nejen v oblasti technického zabezpečení přeprav a zpracování hotovosti, ale také v oblasti IT technologií a služeb svým zákazníkům.

V průběhu letošního roku jsme spustili svůj vlastní Zákaznický portál, určený především zákazníkům z řad retailového sektoru. Portál umožní zákazníkovi najít na jednom místě vše, co potřebuje pro komplexní řešení svých každodenních činností ve vztahu k naší společnosti. 

V první fázi projektu byl spuštěn nástroj na správu účtu zákazníka, dále na jednorázovou objednávku přepravy nebo její zrušení, a konečně velmi ceněnou možnost objednávky spotřebního materiálu určeného k přepravě hotovosti. 

V další fázi, kterou aktuálně připravujeme, bude systém schopen přijímat objednávky na dotace hotovostí, generovat protokoly o zpracované hotovosti, přijímat požadavky na změny (např. v harmonogramech přeprav), ale také třeba i poskytnout informaci o historii objednávek, faktur a případných reklamacích. 

Společnost Brink’s si od projektu Zákaznického portálu slibuje zefektivnění a vyšší komfort služeb poskytovaných svým zákazníkům. 

Obnova vozového parku v Brink’s pokračuje

Jedním z pilířů naší společnosti jsou, hned za profesionálními a kvalitními zaměstnanci, také moderní a kvalitní technologie. Ty slouží k vyšší produktivitě a zároveň umožňují bezpečný a komfortní výkon pracovní činnosti pro naše zaměstnance. Současně tím přispívají ke snižování nákladů a poskytování vysoce kvalitních služeb pro naše klienty.

Pro přepravu hotovosti a cenin jsou bezesporu nepostradatelným technickým prostředkem vozidla. Tuto skutečnost vnímáme a snažíme se odpovědně přistupovat k obnově a údržbě vozového parku. K dnešnímu dni čítá flotila společnosti 271 vozidel. Z tohoto počtu je 155 vozidel pancéřových a dalších 41 vozů disponuje speciální bezpečnostní úpravou pro převoz hotovosti našich retailových zákazníků.

Společnost Brink’s zahájila v roce 2019 rozsáhlý projekt obnovy vozového parku. V jeho rámci dojde do konce roku 2023 k nákupu 74 speciálních pancéřových vozidel, 17 speciálních nepancéřových vozidel a také ke kompletní obnově flotily vozidel osobních. Tato klíčová investice pomůže posílit společnosti Brink’s roli lídra na českém trhu a zároveň zajistí spolehlivost prováděných přeprav a bezpečnost našich posádek a svěřených hodnot.

 

Novinky o lean managementu v Brink’s

Společnost Brink’s jako každá moderní firma přistupuje ke svým procesům zodpovědně. Mít efektivní procesy je v dnešním světě naprostá nutnost. Proto optimalizujeme interní postupy, hledáme inovativní řešení a systematicky motivujeme zaměstnance, abychom dosáhli nejlepších výsledků. K těmto účelům používáme nástroje štíhlé výroby nebo-li lean nástroje.

Zkušenost s vedením provozu pomocí lean nástrojů máme od roku 2020. Přestože se jedná o poměrně krátkou dobu, dosáhli jsme značných úspor, a to nejen v provozu, ale i v ostatních oblastech řízení a managementu.  Zvýšila se nám například produktivita při zpracování hotovosti od retailových zákazníků a bankovních ATM. Docílili jsme toho pomocí lepšího uspořádání pracovišť, eliminací zbytečných kroků operátorů, vizualizací výkonů a také, v neposlední řadě, snížením podílu tištěných dokumentů. 

Jedním z aktuálně chystaných projektů v oblasti lean managementu je CIT Control Tower. Chceme totiž, aby plánovací středisko mělo online přehled o všech důležitých ukazatelích týkajících se jednotlivých přeprav. Efektivitu plánování pravidelně vyhodnocujeme, tento nástroj nám však umožní sledovat všechny naplánované trasy jednotlivě a ve větším detailu. Jako vhodný základ tomu poslouží software CSL Operátor, který operační střediska využívají již řadu let.  Shromážděným datům bude dána uživatelsky příjemná vizuální podoba a generovaný výstup bude sloužit k dalšímu využití.

Elektrická vozidla míří do flotily Brink's

Společnost Brink's si je plně vědoma své společenské odpovědnosti a nutnosti zajištění udržitelnosti podnikání. Doprava jako taková se podílí na celosvětové spotřebě energií přibližně jednou čtvrtinou. Podobný podíl má také na produkci emisí oxidu uhličitého a dalších skleníkových plynů.  Přeprava hotovosti a cenin není v tomto žádnou výjimkou. Jedním z hlavních cílů pro následující období se tak stalo snížení negativního dopadu na životní prostředí a zejména snížení uhlíkové stopy. 

Proto společnost Brink's zahájila pilotní projekt elektrifikace flotily. Na počátku stálo vybudování dobíjecí infrastruktury na naší pražské pobočce. Od prosince loňského roku nasazujeme první plně elektrické vozidlo v historii společnosti, které projde testovacím provozem opět na pražské pobočce. Jedná se o osobní vozidlo Dacia Spring. To poslouží zejména našim servisním technikům ATM. Další rozšíření počtu elektrických vozidel plánujeme v průběhu let 2023 a 2024. V případě pozitivního výsledku jízdních zkoušek plánujeme také stavbu prvních plně elektrických vozidel, která budou sloužit pro přepravu hotovosti a cenin.